הרב אברהם דב בורודיאנסקי

זווית חינוכית בפרשה

מפתח לסיוע אפקטיבי לנוער במצוקה טמון בגישה של המחנך

זווית חינוכית בפרשה

על ידי מציאת משמעות ותכלית בחיים נוכל להתמודד עם מוות ואובדן

זווית חינוכית בפרשה

כיבוד הורים אינו עניין של ויתור או קיום טקסים בעלמא, אלא דרך לחנך את הילד להבין שיש היררכיה וגבולות בעולם

זווית חינוכית בפרשה

איך מכילים את השגרה אל מול ימי הקדושה שחווינו? איך נוכל למצוא את הקדושה הזו גם בשגרה ולשמר אותה בתוכנו?

זווית חינוכית בפרשה

מדבריהם של החתם סופר והרש"ר הירש אנחנו למדים, כהורים מחנכים, על תפקידו של הבן הרשע בהגדה

זווית חינוכית בפרשה

תפקידה המרכזי והייחודי של האם היהודייה בחינוך ובעיצוב דמותו של עם ישראל

זווית חינוכית בפרשה

בעידן של אתגרים ביטחוניים, עלינו לפעול בחכמה כדי לשמר את ערכי הקדושה בבתי המדרש

זווית חינוכית בפרשה

רכב עמוס בחסידי ברסלב ניער אותו בבהלה. הם שמו לב אליו ולא ויתרו לו, ועד שלא ראו אותו מקפץ כמותם, הם לא נרגעו

זווית חינוכית בפרשה

פעילות אירובית קבועה מעניקה כלים רבים המסייעים לנו בעבודת ה'

זווית חינוכית בפרשה

אהרון הכהן לא מנע מהעם את מבוקשם ועזר להם ביצירת העגל. מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

זווית חינוכית בפרשה

חינוך הוא לא זבנג וגמרנו ואין שיטת פלא של כאן ועכשיו. בדור האינסטנט שלנו, התובנה הזאת מאתגרת, אבל אין דרך מהירה לחינוך

זווית חינוכית בפרשה

בפרשתנו אנו לומדים את מלאכת החינוך ותפקידו של המלמד או הר"מ מול התלמיד והכיתה: וְנוֹעַדְתִּי לְךָ שָׁם וְדִבַּרְתִּי אִתְּךָ

זווית חינוכית בפרשה

חינוך מוצלח דורש שילוב בין לימוד תאורטי ליישום מעשי בחיים. איך אנחנו לומדים את זה בפרשתנו?

זווית חינוכית בפרשה

במקום להתפלסף עם נערים בסימפוזיון אמוני, כדאי לחתור לשאלה ממוקדת: איזו מצווה קשה לך במיוחד?

זווית חינוכית בפרשה

בתוך הקושי והניסיונות הקשים אנו מתחזקים בעזרת האמונה ועלינו להנחיל אותה גם לילדינו

זווית חינוכית בפרשה

האיש העניו "מכל האדם אשר על פני האדמה" מלמד אותנו פרק בהלכות ענווה

זווית חינוכית בפרשה

עלינו להיזהר מלייחס כוחות על-אנושיים או נבואה לבני אדם, ולהתרחק מדמויות רבניות אקסצנטריות שאין עליהן מידע ברור. רש"ר על הפרשה
דילוג לתוכן