הרב אברהם דב בורודיאנסקי

זווית חינוכית בפרשה

תפקידה המרכזי והייחודי של האם היהודייה בחינוך ובעיצוב דמותו של עם ישראל

זווית חינוכית בפרשה

בעידן של אתגרים ביטחוניים, עלינו לפעול בחכמה כדי לשמר את ערכי הקדושה בבתי המדרש

זווית חינוכית בפרשה

רכב עמוס בחסידי ברסלב ניער אותו בבהלה. הם שמו לב אליו ולא ויתרו לו, ועד שלא ראו אותו מקפץ כמותם, הם לא נרגעו

זווית חינוכית בפרשה

פעילות אירובית קבועה מעניקה כלים רבים המסייעים לנו בעבודת ה'

זווית חינוכית בפרשה

אהרון הכהן לא מנע מהעם את מבוקשם ועזר להם ביצירת העגל. מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

זווית חינוכית בפרשה

חינוך הוא לא זבנג וגמרנו ואין שיטת פלא של כאן ועכשיו. בדור האינסטנט שלנו, התובנה הזאת מאתגרת, אבל אין דרך מהירה לחינוך

זווית חינוכית בפרשה

בפרשתנו אנו לומדים את מלאכת החינוך ותפקידו של המלמד או הר"מ מול התלמיד והכיתה: וְנוֹעַדְתִּי לְךָ שָׁם וְדִבַּרְתִּי אִתְּךָ

זווית חינוכית בפרשה

חינוך מוצלח דורש שילוב בין לימוד תאורטי ליישום מעשי בחיים. איך אנחנו לומדים את זה בפרשתנו?

זווית חינוכית בפרשה

במקום להתפלסף עם נערים בסימפוזיון אמוני, כדאי לחתור לשאלה ממוקדת: איזו מצווה קשה לך במיוחד?

זווית חינוכית בפרשה

בתוך הקושי והניסיונות הקשים אנו מתחזקים בעזרת האמונה ועלינו להנחיל אותה גם לילדינו

זווית חינוכית בפרשה

האיש העניו "מכל האדם אשר על פני האדמה" מלמד אותנו פרק בהלכות ענווה

זווית חינוכית בפרשה

עלינו להיזהר מלייחס כוחות על-אנושיים או נבואה לבני אדם, ולהתרחק מדמויות רבניות אקסצנטריות שאין עליהן מידע ברור. רש"ר על הפרשה

זווית חינוכית בפרשה

המיינדפולנס כנראה איננה תגלית בודהיסטית. לימוד על הכלי שמסייע לסובלים מייסורי גוף וקריטי בחינוך הילדים (והמבוגרים)

זווית חינוכית בפרשה

השבוע נלמד את ההבדל בין חברות לידידות וכיצד נכון לנהוג בחינוך ילדים, נערים ומתבגרים

זווית חינוכית בפרשה

מודלים פסיכולוגיים שימושיים מאפשרים לנו הצצה לתגובתו של יעקב כשבניו סיפרו לו כי "עוד יוסף חי"

זווית חינוכית בפרשה

איך נצלח את הקושי בחינוך ילדים בגיל ההתבגרות? הרש"ר הירש עם מבט ייחודי על הפרשה ועל החיים שלנו

זווית חינוכית בפרשה

"במקום שיש ידידות, שם אין מקפידים על כלום; במקום שיש מתיחות - שם מקפידים על הכל", כותב הרש"ר הירש על הפרשה - וזה סוד החיים
דילוג לתוכן