הרב אברהם דב בורודיאנסקי

זווית חינוכית בפרשה

תהליך היסטורי של בירור וגאולה מלידת התאומים ועד אחרית הימים

זווית חינוכית בפרשה

כמו הגר שלא הייתה שם בשביל בנה, גם אנחנו לא נמצאים באמת עם היקרים לנו

זווית חינוכית בפרשה

הרש"ר הירש מתווה דרך בדילמה החינוכית בין בידוד מוחלט לבין התמודדות עם אתגרי העולם

זווית חינוכית בפרשה

גיל הנעורים אינו תקופה של משבר או סטייה, אלא שלב התפתחותי הכרחי בדרך לבניית אישיות מוסרית בוגרת

זווית חינוכית בפרשה

משמעותו העמוקה של יום הכיפורים, כיום של כפרה וחסד אלוקי המותנה בתשובה אמיתית ובחיים יהודיים מלאים לאורך כל השנה

זווית חינוכית בפרשה

הגישה הייחודית של גדולי ישראל ללימוד התורה והשפעתה על ההתפתחות האישית

זווית חינוכית בפרשה

חובתנו לייצר תחושות הצלחה וחיבור. דרישות מרובות מובילות להאשמה עצמית ומשברים מתמשכים

זווית חינוכית בפרשה

קריאה לאחדות, רגישות וחינוך לערכים בצל המלחמה ונפגעיה

זווית חינוכית בפרשה

מטאטא קדוש: תפקידו האמיתי של המחנך בעולם הישיבות

זווית חינוכית בפרשה

הרש"ר הירש בפרשתנו מלמד כי יש לנהוג כפי שאנו מצווים בתורה ובשולחן ערוך, ולא להוסיף חומרות לא רצויות המשבשות את הדרך הראויה

זווית חינוכית בפרשה

רש"ר הירש מלמד אותנו השבוע כי לא רק המילים חשובות, אלא גם הדרך שבה הן נאמרות

זווית חינוכית בפרשה

בעקבות ההשלכות ההיסטוריות של תלונות ורוגז בקרב עם ישראל, מימי המדבר ועד ימינו

זווית חינוכית בפרשה

הפירוד בין העדות הוא סממן של גלות. עלינו לראות בגיוון העדתי עושר תרבותי ורוחני במקום סיבה להתבדלות

זווית חינוכית בפרשה

התמודדות עם לחצים חברתיים והצורך לאפשר לכל נשמה למצוא את דרכה

זווית חינוכית בפרשה

כיצד המילים שלנו משקפות ומעצבות את עולמנו הפנימי והסובב אותנו

זווית חינוכית בפרשה

כיצד סיפורים על מסירות נפש, אמונה והתמודדות מעצבים את זהותנו, מחזקים את אמונתנו ומהווים גשר חי בין דורות של מסורת ישראל

זווית חינוכית בפרשה

כיצד תחושת הקורבנוּת הורסת חיים ומערכות יחסים, ומה ניתן לעשות כדי להיחלץ ממנה
דילוג לתוכן