שיתוף

איך מנצחים במלחמה?

הדרך לנצח במלחמה היא על ידי חיפוש נקודות טובות ולדון לכף זכות, כפי שעשה אברהם אבינו במלחמתו נגד ארבעת המלכים

שיתוף

כלל ישראל נמצא בתקופת מלחמה מאתגרת מאוד וכולנו מחפשים את העצה לניצחון מוחלט. כיצד נוכל להכריע את המערכה הזו?

בפרשת השבוע, התורה מלמדת אותנו את סוד הניצחון היהודי, במקום הראשון בתנ”ך בו מוזכרת מלחמה: מלחמת אברהם אבינו מול ארבעת המלכים שכבשו חלק מארץ ישראל ושבו את לוט בן אחיו.

סוד ה”אזמרה”, זהו הנשק הסודי של אבינו אברהם שעבר בירושה ואנו יכולים לבחור להשתמש בו ולנצח את החמאס, החיזבאללה, איראן ושאר האויבים שלנו.

וכך כתב רבי נתן מברסלב תלמידו של מוהר”ן בספרו ליקוטי הלכות (אורח חיים, השכמת הבוקר, הלכה א’ אות י”ג) וז”ל:

“ועל כן הראשון שגילה סוד חצות, היה אברהם אבינו עליו השלום בעת שנלחם עם המלכים והציל את לוט. כמו שכתוב ‘ויחלק עליהם לילה’ … כי עיקר בחינות חצות, דהיינו לשבר תוקף השינה, לשבר הלילה והחושך על ידי הנקודה טובה … זה נעשה רק על ידי בחינת אברהם איש החסד על ידי שמטה כלפי חסד … כי אברהם רדף אחרי המלכים להציל את לוט בשביל הנקודה טובה שהיה בלוט.

“ועל כן אף על פי שלוט היה רשע, מסר אברהם נפשו בשבילו להצילו בשביל הנקודה טובה שהיה בו, כי ממנו יצאה רות שיצא ממנה דוד משיח, שהוא עיקר ושורש הנקודה טובה … ועל כן עיקר כוונת המלכים היה להרוג את לוט. כי כוונת הסטרא אחרא הוא להתגבר על בחינת הנקודה טובה ח”ו.

“אבל ה’ לא יעזבנה בידם, ונתן כוח לבחינת אברהם בחינת חסד להציל את לוט על ידי הנקודה טובה שיש בו. ועל ידי זה הרג את המלכים, כי על ידי שדנים לכף זכות ומוצאים הנקודה טובה אפילו ברשעים, על ידי זה נכנע הסטרא אחרא. כי הרע נדחה מפני מעט הטוב …”.

אחים יקרים, הבה ונלמד מאבי האומה שהתמודד וניצח במלחמה על ידי סוד ה”אזמרה”, לחפש, לבקש ולמצוא בעצמנו ובזולתנו נקודות טובות ולדון את הכל לכף זכות.

כי על ידי טילי “אזמרה”, יוצרים מחשבות ודיבורים, גישות ופעולות של אהבה וחיבור וכך מנצחים את כוחות החושך בתוקף הלילה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

דילוג לתוכן